Determining factors in cultural consumption among university students

The case of a regional Chilean public university

Authors

  • Daniel Omar Viera Castillo Universidad de Tarapacá en Arica, Chile
  • Mario Alonso Flores Loredo Universidad de Tarapacá, Arica, Chile

DOI:

https://doi.org/10.22451/5817.ibj2024.vol8.1.11086

Abstract

This study focuses on identifying the cultural consumption habits among Chilean university students and the influencing factors. The importance of cultural consumption in the economy and contemporary society is acknowledged, especially within the context of creative industries. A quantitative approach is employed, surveying 364 students, revealing a relationship between cultural, psychological, and demographic factors and cultural consumption habits. These findings are relevant for understanding the influence of culture on society and can inform cultural policies and market strategies.

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Author Biographies

Daniel Omar Viera Castillo, Universidad de Tarapacá en Arica, Chile

Doctor en Dirección y Organización de Empresas. Profesor Titular de la Escuela Universitaria de Administración y Negocios de la Universidad de Tarapacá en Arica, Chile. Su profesión es Ingeniero Comercial de la Universidad Católica del Norte y posee los siguientes grados académicos: Master en Economía y Master en Ingeniería Industrial, de la Universidad de Los Andes de Colombia. Doctor en Dirección y Organización de Empresas de la Universidad Rey Juan Carlos de Madrid. Su experiencia profesional incluye muchos años como miembro de directorio, gerente, asesor y consultor especializado en empresas de diverso tipo en Chile, Perú y Colombia. Arica, Chile.

Mario Alonso Flores Loredo, Universidad de Tarapacá, Arica, Chile

D. in Education with mention in Educational Management, Electronic Engineer, Universidad de Tarapacá, Industrial Engineer, Universidad de Tarapacá, Master in Business Administration and Management, Universidad de Tarapacá, Arica.

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Published

2024-07-31

How to Cite

Viera Castillo, D. O., & Flores Loredo, M. A. (2024). Determining factors in cultural consumption among university students: The case of a regional Chilean public university. Iberoamerican Business Journal, 8(1), 27–38. https://doi.org/10.22451/5817.ibj2024.vol8.1.11086