The The academic load of students in a Faculty of Administration and Economics (Chile). A contribution to university teaching management

Authors

  • Jorge Bernal Peralta Escuela de Administración y Negocios de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).
  • Daniela González Erber Escuela de Diseño de innovación Tecnológica de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).
  • Cristián Sandoval Yáñez Escuela de Diseño de Innovación Tecnológica de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).

DOI:

https://doi.org/10.22451/5817.ibj2021.vol4.2.11046

Abstract

This research studies university students' academic workload who studied design and entrepreneurship in a Faculty of Administration and Economics (Chile). We worked with a quantitative methodology, using the logbook collection technique, where students recorded their academic workload, which was inferentially analyzed by employing clusters. The results show the volume of academic load and provide data for its organization and estimation of credits. Knowing them allows macro and micro-curricular improvements in the teaching of design and entrepreneurship in universities and, at the same time, open debates regarding the workload to better management of university teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jorge Bernal Peralta, Escuela de Administración y Negocios de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).

-Máster en Comercio Internacional, Universidad del País Vasco - España.
- Master en Economía Aplicada, Universidad Nacional de Educación a Distancia - España
- Magíster en Educación a Distancia, Universidad de Tarapacá - Chile
- Máster Universitario en Democracia y Gobierno, Universidad Autónoma de Madrid - España
- Doctor por la Universidad Autónoma de Madrid - Universidad Autónoma de Madrid - España

Daniela González Erber, Escuela de Diseño de innovación Tecnológica de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).

Docente e investigadora de la Escuela de Diseño de innovación Tecnológica de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).

Cristián Sandoval Yáñez, Escuela de Diseño de Innovación Tecnológica de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).

Docente e investigador de la Escuela de Diseño de Innovación Tecnológica de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Tarapacá (Chile).

Published

2021-01-30

How to Cite

Bernal Peralta, J., González Erber, D., & Sandoval Yáñez, C. (2021). The The academic load of students in a Faculty of Administration and Economics (Chile). A contribution to university teaching management. Iberoamerican Business Journal, 4(2), 93–112. https://doi.org/10.22451/5817.ibj2021.vol4.2.11046

Issue

Section

ARTÍCULOS SOBRE ADMINISTRACIÓN, NEGOCIOS y ECONOMÍA