The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru

Authors

  • Kevin Mario Laura De La Cruz Universidad Privada de Tacna - Perú
  • Jehovanni Fabrizio Velarde Molina Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann de Tacna -Perú

DOI:

https://doi.org/10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042

Keywords:

innovation, Software, teaching, english, gamification

Abstract

The present article is referred to determine the results of the JClic Software application in comprehension of texts in English, in the students of the secondary level of a school in Peru, in this case at Santa Ana High School, in 2018.

It was developed by a pre-experimental design pretest and postest with only one group after the pretest, JClic software was used through computers in laboratories, until taking the exit test at the end of the semester of studies.

Of a total of 19 students after CLIC software application, 89.47% of the students have reached an outstanding achievement level, 10.53% of the students are at the expected achievement level, 0% of the students are at process level, and 0% of the students are at the beginning level.

From the results obtained it can be affirmed: with the JClic software application, the fourth year students at Santa Ana High School, in 2018; they have managed to improve their level in the comprehension of texts in the affirmative form in English, simple past.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Kevin Mario Laura De La Cruz, Universidad Privada de Tacna - Perú

Estudiante de doctorado en Educación con mención en gestión Educativa en la Universidad Privada de Tacna, estudiante de segunda especialidad en Educación Bilingüe e Intercultural en la UBJBG, estudiante de segunda especialidad en Tecnología computacional e informativa educativa por la UNAP . Linea de investigación es orientada en herramientas tecnologicas en la enseñanza del idioma Inglés como segunda lengua. Docente en la especialidad de Inglés Licenciado en Educación, especialidad en Idioma Extranjero, Traductor e Intérprete en Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann. Magister en la Maestría en Docencia Universitaria y Gestión Educativa en Universidad Privada de Tacna. Especialización en Tecnología del Inglés en Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Diplomados y capacitaciones enfocados en recursos digitales (gamificación) en la enseñanza del idioma Inglés. Educador Certificado de Google Nivel 1. Educator Certified Trainer for Google. Ecuador Certificado de Google: Herramientas de Google for Education en escuelas. Participant in Oxford Teachers Academy Course: Teaching English To Adults and Teenagers by Oxford University Department For Continuing Education and Oxford University Press. Participant in getting Interactive: Practical Teaching with Technology by the University of London.

Jehovanni Fabrizio Velarde Molina, Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann de Tacna -Perú

Doctor en Administración, de nacionalidad peruana, con 10 años de experiencia en administrar, analizar y diagnosticar el comportamiento organizacional, ponente, capacitador y docente en distintas universidades en Tacna, tengo el cargo de Gerente general en Fixing Up Business Consulting S.A.C., he logrado desarrollar empatía, comunicación, proactividad, automotivación, consolidación de equipos, asertividad y efectividad durante mi labor.

Published

2019-12-30

How to Cite

Laura De La Cruz, K. M., & Velarde Molina, J. F. (2019). The Application of Software for Understanding English Texts for Students in Peru. Newman Business Review, 5(2), 108–121. https://doi.org/10.22451/3002.nbr2019.vol5.2.10042

Issue

Section

Economics, Management and business Papers