Study on the level of knowledge of entrepreneurship and innovation among business science students in Tacna
DOI:
https://doi.org/10.22451/5817.ibj2025.vol9.1.11098Abstract
This study aims to assess the level of knowledge of entrepreneurship and innovation among business science students in Tacna. A quantitative approach with a descriptive design was used, employing a non-probabilistic sample of 239 students out of a total of 626. The data were collected using a validated questionnaire, which showed high reliability (a = 0.740 for entrepreneurship and a = 0.767 for innovation).
The results reveal that, although 89.7% of students are interested in entrepreneurship, there is a notable deficiency in the area of innovation, with only 60.7% stating that they know how to perform product evaluation models. Statistical analysis using Spearman's correlation coefficient indicated a moderate positive correlation (rho = 0.253) between knowledge of entrepreneurship and innovation.
These findings underscore the need to strengthen innovation education to complement students' entrepreneurial skills, proposing the implementation of academic programs that integrate both components. This study is fundamental to the development of a more robust entrepreneurial ecosystem in the Tacna region.
Downloads
References
Brown, T. (2009). Change by design: How design thinking creates new alternatives for business and society. HarperBusiness.
Drucker, P. F. (1985). Innovation and entrepreneurship: Practice and principles. Harper & Row.
González, J., & Álvarez, M. (2018). Emprendimiento e innovación en la educación superior: Un estudio en universidades peruanas. Revista de Educación y Emprendimiento, 5(2), 123-135.
Hisrich, R. D., & Peters, M. P. (2017). Entrepreneurship. McGraw-Hill Education.
Pérez, L., Ruiz, A., & Torres, C. (2020). Desconexión entre teoría y práctica en la educación emprendedora: Un análisis en universidades de América Latina. Journal of Business Education, 12(1), 45-60.
Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development: An inquiry into profits, capital, credit, interest, and the business cycle. Harvard University Press.
Timmons, J. A., & Spinelli, S. (2012). New venture creation: Entrepreneurship for the 21st century. McGraw-Hill.
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2025 Gaira Indira Reyes Veliz, Karen Daniela Acosta Mungi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores respetan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial CompartirIgual 4.0, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Es responsabilidad de los autores obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.
- Se les comunica los autores que todos los trabajos serán subidos al programa Turnitin para comprobar su originalidad.