Discusión de los roles de las actividades de la empresa, los consumidores y los grupos de interés en el cambio del valor de las marcas
DOI:
https://doi.org/10.22451/5817.ibj2023.vol6.2.11073Abstract
This essay discusses some of the groups and roles that should be considered in the analysis of brand value changes. The active and passive roles that they have are considered: the activities of the company, the interest groups of the company and the consumers. The activities of the companies are linked to the value of the brands directly through their products, but especially through the experience, identity, and morality of their processes. Stakeholders add the perspective generated by the company's ethical image to the value of brands, such as environmental responsibilities, their integrity, and the creation of shared value. Consumers are the main modifiers of brand value. These not only link the value of the product acquired with the satisfaction of the need, but also add social constructs that identify, distinguish, and can classify companies, modifying their value, thanks to physical and virtual word of mouth (social networks). This essay is especially important because in recent years the number of companies whose brands exceed their traditional assets in value has increased, and additional analysis is needed to understand this phenomenon.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Iberoamerican Business Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores respetan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial CompartirIgual 4.0, que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Es responsabilidad de los autores obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.
- Se les comunica los autores que todos los trabajos serán subidos al programa Turnitin para comprobar su originalidad.